“The news business is broken and no one knows how to fix it”

Tim O’Reilly diz ter ouvido rumores de que o San Franciso Chronicle, um dos maiores jornaisnorte-americanos, est emdificuldades. Numa recente reunio de emergncia da direco, o director ter dito: the news business “is broken, and no one knows how to fix it.And if any other paper says they do, they’re lying.”

O que suscita o seguinte comentrio de Tim O’Reilly:

“We talk about creative destruction, and celebrate the rise of blogging as citizen journalism and Craigslist as self-service advertising, but there are times when something that seemed great in theory arrives in reality, and you understand the downsides. I have faith both in the future and in free markets as a way to get there, but sometimes the road is hard. If your local newspaper were to go out of business, would you miss it? What kinds of jobs that current newspapers do would go undone?”

Arrisco uma resposta: Nenhum…?

(via Techmeme, via Doc Searls)

Esta entrada foi publicada em Internet com as etiquetas , . ligação permanente.

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s